FANDOM

הסקר השבועי

לדעתכם, האם עולם גמא הפך לעולם טוב יותר?
 
7
 
5

הסקר נוצר ב16:51 ב באוגוסט 17, 2010, ועד עתה 12 אנשים הצביעו.

כתבות נוספות באותו נושא

אין כרגע כתבות נוספות.

קישורים

אין קישורים נוספים.

סדרת כתבות על הדרך שעבר עולם גמא • השוואה בין גמא של אז לגמא של היום - מה השתנה ומה נשאר כפי שהיה. בכתבה הראשונה בסדרה - מה התרחש בשרת בחודשים מאי - נובמבר 2009.
מאת: Lenny | תאריך:17/08/2010

מה עבר על עולם גמא בשנה וחצי האחרונות? מה מצבו היום ומה צפוי בעתיד? בנושא זה תעסוק סדרת כתבות חדשה באתר IkN: "גמא: אז והיום".

אפריל 2009

שחקנים בפורום פתחו נושאים ובהם התלוננו על שיעמום בשרת שלדברם נגרם כתוצאה מכך שהבריתות RTF ונמסיס נמצאות בראש טבלת הניקוד. RTF מצידה התלוננה שחסרים לה אתגרים מאחר וכל ברית שנגדה היא נלחמת לא מחזירה מלחמה של ממש. אחד השחקנים הציע שהבריתות יבטלו את חוזה השלום בינהן ויכריזו מלחמה זו על זו על מנת לעורר את השרת.

בחודש אפריל 2009 הברית RTF הכריזה מלחמה על הבריתות AAAA ו DGU בעקבות איחוד בינהן, האיחוד בין הבריתות לא היה איחוד מהסוג שאנו מכירים היום, כל ברית נשארה ברית בפני עצמה אך הבריתות קיימו קשרי מסחר, דיפלומטיה וצבא; בימינו וודאי היו קוראים להן "בריתות אחיות".

בסופו של דבר הסתיימה המלחמה בין RTF לבריתות AAAA ו DGU לאחר כניעתן של האחרונות והעברת סכום משאבים לא מבוטל ל RTF. בהמשך, הברית AAAA התפרקה.

מאי 2009

פורצת מלחמה בין RTF ונמסיס לבין הבריתות DGU,COOL ו SOLO. שלושת הבריתות שנלחמו מול RTF ונמסיס פעלו בשיתוף פעולה וקראו לעצמן "אחוות הבריתות החופשיות". "שליטה לא יכולה להיות לתמיד, היא לזמן מוגבל. כל מעצמה סופה ליפול, וזה הסוף של נמסיס" אמר אז ירין מ DGU. "אחוות הבריתות החופשיות" קראו לבריתות נוספות להצטרף למלחמה, קריאה שלא זכתה להיענות רבה. הבריתות הללו גם השקיעו לא מעט מזמנן למלחמה פסיכולוגית נגד יריבותיהן - RTF ונמסיס, בנוסף הושקעו מאמצים על מנת לצרף את BIA למלחמה, דבר שלא קרה בסופו של דבר; רבים סברו שברגע ש BIA תצטרף למלחמה, בריתות נוספות יצטרפו. לבסוף, המלחמה הסתיימה, נחתם חוזה אי-תקיפה בין הבריתות שתאריך סיומו היה בחודש אוגוסט 2009.

בראיון שהתקיים לאחר בחירתם להיכל התהילה עם השחקנים Liorwap וירין (AngelDream) נשאלו השניים איפה לדעתם הם טעו, במבט לאחור. AngelDream: "המלחמה כן השיגה דברים.ברית DGU השיגה חוסן, ושיתוף פעולה בין החברים. השגנו כוח, והתחלנו לחזק את הצבא ולשמר אותו. מאז הצבא הוא יסוד חשוב ביותר בברית שלנו. לא טעינו בשום פעולה שביצענו במהלך המלחמה. אולי זה שסמכנו על כמה בריתות נוספות שיהיו איתנו במלחמה, וההערכה לא נכונה של המצב. במהלך המלחמה רכשנו ידידים מברית נמסיס, וכל רגע היה שווה. " Liorwap: "אמון יתר בבריתות אחרות שהפנו לנו את הגב. הלקחים הופקו והנושא הובהר. הבנתי שאי אפשר לסמוך על כולם באותו רגע."

באותו ראיון סיפר AngelDream איזו מלחמה הכי איתגרה אותו; "המלחמה שהכי אתגרה אותי הייתה מול נמסיס וRTF. ידענו שלא ממש יש לנו סיכוי, אבל בכל זאת התאמצנו, והצלחנו לגרום להם נזק. אני זוכר שתכננתי ביחד עם ליאור פעולות תקיפה, וגייסנו את כל מאמצינו למלחמה פסיכולוגית. נהנתי מאוד מהמלחמה הזו."

יוני 2009

הבריתות IDI (אז מיקום 9) ו CRS (אז מיקום 6) התאחדו, שמה של הברית המאוחדת: CNI. מאוחר יותר הברית CNI התאחדה עם הברית COOL, פרטים נוספים על כך בהמשך.

יולי 2009

הברית DGU (אז מיקום 5) הכריזה מלחמה על הברית RWN (אז מיקום 7). המלחמה הוכרזה בעקבות קרבות בין לוחמי הבריתות שהחלו לאחר ביטול חוזה השלום ששרר בין הבריתות על ידי DGU. המלחמה הסתיימה בהפסקת אש בין הבריתות. לאחר מכן היחסים בין הבריתות התחממו, הסכם הפסקת האש הפך לחוזה שלום קבוע ובשלב מאוחר יותר שתי הבריתות אף התאחדו, שמה של הברית המאוחדת היה DOE.

אוגוסט 2009

פורצת מלחמה בין הבריתות RTF ו CNI. חבר בברית RTF מפרסם בפורום דוח בזיזה על מנהיג CNI לאחר שחברי CNI התלוננו על בזיזות חוזרות ונשנות של חברי RTF עליהם ולכן פתחו בקרבות נגדה. בסופו של דבר המלחמה מסתימת בעקבות כניעה של הברית CNI והיענות לדרישת RTF - יציאה לחופשה בת 48 שעות של מספר חברי הנהגת הברית. ב CNI בחרו לסיים את המלחמה לאחר שהמלחמה נכנסה למצב בו לא מתבצעות מתקפות קבועות וגדולות כמו בתחילתה אלא מצב "של תקיפה פה ושם" כהגדרתם.

ב 30 לאוגוסט פרצה המלחמה הראשונה (ובהחלט לא האחרונה) בין הבריתות SOF ו DGU. המלחמה הוכרזה לאחר תקיפה מאורגנת של SOF על דיפלומט DGU, לדברי הברית SOF תקיפה זו באה בעקבות בזיזות חוזרות ונשנות מצד חברי DGU על ברית האקדמיה של SOF. יום למחרת, DGU-N הכריזה מלחמה על SOF-I; שתי הבריתות הללו היו בריתות אקדמיה. המלחמה נמשכה כחודש והסתיימה בהסכם הפסקת אש בין הבריתות. מלחמת האקדמיות הפתיעה לטובה וסיפקה מספר לא מבוטל של דוחות יפים. מאוחר יותר, SOF-I ברית האקדמיה של SOF הפכה מברית אקדמיה לברית אחות של SOF ושינתה את שמה ל IMA.

ספטמבר 2009

הברית CNI (אז מיקום 7) התאחדה עם הברית COOL (אז מיקום 5). הברית המאוחדת נקראה COOL ועלתה למיקום השלישי. זמן קצר לאחר האיחוד פרצה מלחמה בין הברית COOL ל BIA, לאחר שבועיים המלחמה הסתיימה בהפסקת אש.

אוקטובר 2009

הבריתות RWN ו DGU מתאחדות, שמה של הברית המאוחדת היה DOE שבשיאה הגיעה למיקום 2. בהשך החודש, אורי, מנהיג DGU שהנהיג יחד עם מנהיג RWN את DOE פרש מהמשחק; Archangel החליף אותו בתפקיד.

הבריתות DOE ו COOL ניהלו מלחמה נגד NM שבסופו של דבר התפרקה ושחקניה עברו לנמסיס.

בהמשך הברית DOE התפצלה לאחר ש Liorwap שהיה מזכיר הברית DOE פרש ממנה והקים ברית עצמאית בשם WAP אליה עברו מספר שחקנים מ DOE ומהאקדמיה שלה. כתוצאה מכך, הברית DOE ירדה במספר מיקומים ו RWN החליטה לפרוש מהאיחוד: חברי הנהגת RWN ומרבית השחקנים שהיו חברים בה פרשו מ DOE וכתוצאה מכך שמה של הברית שונה חזרה ל DGU.

חברי RWN פנו לדרכים שונות; חלקם הצטרפו ל RTF-N החדשה שהוקמה באותם ימים. זמן קצר לאחר מכן, מנהיג RWN הקים מחדש את הברית RWN אך הברית המחודשת לא הצליחה לשחזר את הצלחת העבר. 2-3 משחקני RWN שעברו ל RTF-N הקימו ברית עצמאית בשם HDT שקיימת עד היום. מאחור יותר, אורי, מנהיג DGU חזר לשחק זמן קצר לאחר שהכריז על פרישה וחברי הברית WAP חזרו ל DGU.

נובמבר 2009

נובמבר 2009 מספר שחקנים בכירים בשרת פורשים או לוקחים פסק זמן /חופשה. בינהם: המשקם (יונתן) ונוי המימון. dbevelle (מנהיג נמסיס) הודיע על פרישה מהפורום.

מלחמת עולם ידידותית פורצת כאשר נמסיס מכריזה מלחמה על הבריתות DGU, COOL, MNF ו BIA. הברית RTF לא הכריזה מלחמה באופן רשמי אך בפועל היא נלחמה לצידה של נמסיס. ארבעת הבריתות שנלחמו נגד RTF ונמסיס פעלו בשיתוף פעולה והקימו ברית בשם TDT שנועדה לגבש את הבריתות. DGU פרשה ממלחמת העולם בעקבות התקפות מצידה של SOF שהחלו בעקבות התבטאות של AngelDream מ DGU שלא מצאה חן בעיניהם. המלחמה הסתיימה כמתוכנן, כעבור שבועיים מיום הכרזתה.

לאחר תום המלחמה ערך dbevelle, מנהיג NEMESSIS שקלול ע"פ מספר קריטריונים: נק' התקפה ודוחות מעל 1000 הרוגים. כמו כן, ניתנו נקודות בונוס עבור הדוח עם הכי הרבה נק' התקפה והדוח עם הכי הרבה הרוגים. NEMESSIS זכתה בשני הבונוסים האלו.

הנקודות שקיבלו הבריתות על הדוחות שלהן: נמסיס במקום ראשון עם 42 נקודות, אחריה BIA עם 18 נקודות. אל המקום השלישי הגיעה RTF עם 15 נקודות. DGU במרחק נגיעה מהמקום שלישי – 14 נקודות. את הרשימה סוגרות COOL ו MNF שהשיגו 9 ו 8 נקודות בהתאמה.

אבל, לא מדובר בתוצאות הסופיות : כל שחקן היה רשאי לבחור בברית אחת שהשתתפה במלחמה שלדעתו הוכיחה את עצמה, פרט לברית שבה הוא חבר. הברית שנבחרה שזכתה בשלב דעת הקהל הייתה BIA. אחריה נמסיס ו MNF. לאחר שקלול התוצאות הסופיות מיקומי הבריתות לא השתנו, BIA השיגה 3 נקודות נוספות בשלב דעת הקהל אך עדיין בפער גדול מהברית NEMESSIS שהגיעה למקום הראשון! ninja shimong – גנרל NMSIS סיכם: " הייתה אחלה מלחמה. כל הכבוד ל- cool , MNF , BIA , DGU , כמובן RTF. וכל מי ששכחתי. מלחמה די נקייה ובלי הרבה התבטאויות לא נחוצות. אני שמח שבסופו של דבר נצחנו. אני מקווה שיהיו עוד מלחמות בקרוב."

במהלך חודש נובמבר 2009 הבריתות IMA ו SOF הכריזו מלחמה על DGU, לדברי הבריתות המכריזות הסיבה לפרוץ המלחמה היא זלזול מצד DGU בהסכם הפסקת אש. ב 26.11 נחתם בין הבריתות "הסכם ההדדיות" בין הבריתות הלוחמות שנועד לשמור על כבוד הדדי.

מלחמה נוספת שהוכרזה באותו החודש הייתה הכרזת המלחמה של הידידותית של BIA על RTF. המלחמה הסתיימה כמתוכנן, בקרב גדול בין הבריתות (RTF הייתה המנצחת בקרב זה).

בכתבות הבאות בסדרה...

בכתבות הבאות בסדרה "גמא:אז והיום" נסקור את האירועים שהתרחשו בין החודשים דצמבר 2009 - אוגוסט 2010, ננתח את מצבו של השרת כיום לעומת המצב בעבר וננסה להעריך מה צפוי בעתיד.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית