FANDOM

הסקר השבועי

האם אתם מסכימים עם הנאמר בכתבה?
 
6
 
3

הסקר נוצר ב14:15 ב באוגוסט 14, 2010, ועד עתה 9 אנשים הצביעו.

כתבות נוספות באותו נושא

אין כרגע כתבות נוספות.

קישורים

אין קישורים נוספים.

האם אקדמיות אכן מועילות לבריתות האם שלהן או שהן רק נטל? • טור דעה.
מאת: Lenny | תאריך:14/08/2010

בריתות רבות בשרת גמא (כמו בכל שרת) הקימו ברית אקדמיה. מטרת האקדמיה היא לקלוט לשורותיה שחקנים צעירים אך מבטיחים, ללמד אותם את רזי המשחק, לדאוג לחזק אותם מבחינה כלכלית וצבאית על מנת שבבוא העת יוכלו לעבור לברית האם ולהיות לוחמים מן המניין.

הקמת ברית אקדמיה דורשת מברית האם להקצות לטובת העניין כוח אדם ומשאבים: העברת 2-3 שחקנים שיהוו הבסיס להנהגת האקדמיה וגם ידאגו שהאקדמיה לא תתחיל את דרכה במיקום נמוך מדי. ברית האם נותנת חסות מלאה לאקדמיה שלה דבר שבא לידי ביטוי ביציאה להתקפות על שחקנים שתקפו את האקדמיה (דבר שגוזל משחקני ברית האם משאבים ובעיקר זהב). ברית אקדמיה במיקום גבוה היא גאווה גדולה עבור ברית האם שיכולה להראות לשרת שלא רק שהיא עצמה נמצאת במיקום לא רע אלא גם האקדמיה שלה.

יש הרואים באקדמיה סמל סטטוס לכך שברית הצליחה להתייצב והיא כבר חזקה מספיק בעצמה על מנת לפתוח ברית בת ולטפח שחקנים מתחילים.

שחקן בכיר פורש מתפקידו בברית מסוימת וישנם מספר מועמדים פוטנציאלים לתפקיד. המנהיג וודאי יתלבט איזה מהם למנות לתפקיד וכישבחר, יהיו וודאי מאוכזבים שעשויים לשקול את המשך דרכם בברית. ברית אקדמיה היא פתרון מצויין למציאת תפקיד הולם לשחקן שאין לו תפקיד בברית האם ועלול לאיים בפרישה.

דרכים להקמת ברית אקדמיה

ישנן שתי שיטות עיקריות להקמת אקדמיה.

הראשונה היא להקים ברית אקדמיה מאפס. כלומר, לבחור 2-3 שחקנים איכותיים מתוך הברית בעלי הכישורים המתאימים שיקימו אקדמיה. הדרך השנייה היא להציע לברית במיקום סביר להפוך לאקדמיה. לא מעט בריתות וודאי לא יתנגדו להצעה כזאת שתבטיח להם הגנה צבאית וקשרים עם ברית במיקום גבוה יותר. הברית שתהפוך לאקדמיה וודאי תתבקש לשנות את שמה ואולי אף לצרף להנהגתה שחקן מברית האם. הדרך הזו פחות מומלצת מאחר ומרבית המקרים הברית שהפכה לאקדמיה אינה בעלת אותם האינטרסים כמו אילו של ברית האם. ברית האם רוצה שבשלב מסוים שחקנים מהאקדמיה יעברו אליה, ברית האקדמיה עשויה לא תמיד לשמוח לבצע זאת מאחר והדבר יגרום לירידתה במיקום.

איפה טעינו?

אז מדוע בריתות אקדמיה רבות מתפרקות בסופו של יום? יש אומנם מספר בריתות אקדמיה שנחשבות לסיפור הצלחה, למשל ברית האקדמיה הראשונה של SOF, בהנהגתה של מיכל שבהמשך הפכה לברית אחות של SOF בשם IMA, עד שלבסוף שתי הבריתות יתאחדו.

השבוע למשל, לאחר שהברית ע-כ-ה הפכה לאקדמיה של IR, הוחלט כי ע-כ-ה תחזור להיות ברית בפני עצמה. מדוע? לפי הסבר ש GMS, מנהיג IR פירסם אמש בפורום: "הוחלט יחד עם הנהגת ע-כ-ה שעדיף לאינה תיהיה אקדמיה , משום שאין הרבה עתיד לאקדמיות".

ישנן סיבות רבות לכישלונן של בריתות אקדמיה. בינהן, חוסר יכולת להבחין בין שחקנים צעירים בעלי פוטנציאל לבין שחקנים צעירים שאינם באמת שואפים להתקדם אלא רק להנות מחסותה של ברית האם. בנוסף, ישנם מקרים שברית האם עוטפת את האקדמיה בכפפות של משי, דבר שמונע מחברי ברית האקדמיה להפוך ללוחמים עצמאיים. בעיה נוספת היא ניפוח של ברית האקדמיה: קשה ללמד קבוצה גדולה של שחקנים בו זמנית, לימוד אפקטיבי יותר נעשה בקבוצה מצומצת, כאשר בברית יש מעט חברים.

סיבה אפשרית נוספת לכישלונן של בריתות אקדמיה היא בחירה לא נכונה של חברי ההנהגה הראשונים, שמקימים את ההנהגה. חשוב לבחור שחקנים בעלי וותק בברית האם, שיחשבו על האינטרסים של ברית האם ולא רק על האינטרסים של האקדמיה. שחקנים אלו צריכים להיות לוחמים מנוסים ובעלי ידע רב במשחק. במקרים מסוימים קורה שמנהיג האקדמיה נאלץ לפרוש ואין מי שימלא את מקומו ולכן בלית ברירה נאלצים לפרק את הברית.

מה התחליף?

לאחרונה צצים רעיונות חדשים שנועדו להוות תחליף לאקדמיה. אקדמיה פנימית היא אחת מהן. למשל, לאחרונה ברית SOF פתחה את שעריה גם בפני חמישה שחקנים שאינם עומדים בתנאי הקבלה של הברית בתנאי שעמדו בקריטריונים מסוימים. לכל שחקן כזה מוצמד חונך. פרויקט ניסיוני זה החל לאחר פירוקה של האקדמיה של SOF.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית