FANDOM

הסקר השבועי

אין סקר

כתבות נוספות באותו נושא

אין כרגע כתבות נוספות.

קישורים

אין קישורים נוספים.

•ראיון פרישה ענקי עם אורי מנהיג IR לשעבר•
מאת: AngelDream | תאריך:08/10/2010

אורי. השם אומר הכל.. מנהיג IR, המלוכה הנצחית, איחוד של בריתות בין הוותיקות ביותר בשרת- COOL וDGU, שיצרו ברית אחת ענקית שבשיאה הגיעה למקום השני. לפני מספר ימים, הברית התפרקה, ובעקבות כך, גם אורי בדרכו לפרוש מהמשחק.

הוא החל את דרכו בשרת אלפא, משם עבר לגמא והנהיג את ברית DGU, ברית פופולרית וחזקה מאוד שהצליחה ללכד בתוכה שחקנים איכותיים שכיום משפיעים ביותר בשרת.

אורי, עמד לפרוש. הוא רצה שנקיים עימו ראיון, בכדי שיוכל לסגור מעגל. לספר על הכל.. איך התחיל, ואיך סיים. למה התחיל, ולמה סיים. ומה צפוי לו ולנו בעתיד..

ראיון עם שחקן שהנהיג בשיאו בריתות במיקום השני בשרת, וששיחק בשרת גמא כמעט מהיווסדו, קרוב ל3 שנות משחק.

הראיון

"אני רואה את SOF שונה מבעבר"

אורי, אתה אחד השחקנים הוותיקים ביותר בשרת. ללא עוררין, אחד מהמשפיעים ביותר. הצלחת להנהיג את בריתך בשלל איחודים וצורות ובשיאה הגיעה אף למקום השני מספר פעמים.

מה הביא אותך לשרת הזה? איך התקדמת בו? באילו בריתות היית?

חבר קיבל לינק פרסומת של המשחק. החלטנו לנסות. בתחילה הגעתי לשרת אלפא, שאת הבריתות שם אני וודאי שלא זוכר.. בשיאי הייתי דיפלומט של ברית מקום חמישי/שישי.

בגמא קיבלתי הזמנה מיוחדת לברית DGU, להיות שם גנרל, ותוך פחות מחודש הפכתי למנהיג הברית. זאת תוך שיתוף פעולה עם ידיד ותיק- ארז, שידוע בכינויו - esga3 או המאוחר יותר- הקונדסון.

ספר לנו קצת על ארז. מיהו בעצם? מה הוא היה? למה התחברת דווקא אליו וכיצד הוא עזר לך להתקדם במשחק?

החיבור שלי עם ארז התחיל בצורה דווקא מצחיקה. כשנכנסתי לDGU בתור גנרל, מסתבר שמישהו היה צריך לפנות את מקומו- וזה היה הוא. אז דיברנו אחד עם השני, והבהרנו בינינו את הדברים, ולבסוף גילינו שיש לנו הרבה במשותף.

ארז הוא אחד השחקנים שהשפיעו מאוד על השרת, ושרובנו יודעים עליו מעט מאוד. הוא הבהיר מספר דברים איתו בטור מיוחד שפורסם באיקרון-גמא (עיתון איקרים שמתפרסם בפורום).

אומרים שאתה והוא תכננתם פעולות יחד.. פעולות סודיות ואסטרטגיות, שחלקן יצאו אל הפועל. מה תוכל לספר לנו על אלה?

היו מספר פעולות אסטרטגיות שכאלה- על חלקן אני גאה יותר ועל חלקן פחות. זה כנראה היה בגלל ההתלהבות של שחקן צעיר שרוצה להוכיח את עצמו לשרת שהיה עוד בחיתוליו.

לדוגמא, המצאנו את "הכיבוש הראשון" בגמא.. פתחנו עיר צפה ומשם השתלטנו על ערים באי עצמו. היום זה מהלך ידוע לכל, אבל פעם זה היה להיט.

דבר נוסף שאהבנו לעשות זה החלפת זהויות וכניסה לבריתות שונות. לדוגמא, פעם אני וליאור החלפנו זהויות וככה בעודי מנהיג DGU גם ריגלתי אחרי ברית RWN..

הדבר הכיפי היה שאף אחד לא הרגיש בכלל שיצאתי. יש עוד מספר פעמים שהחלפתי זהויות אבל אני מעדיף לשמור אותן בסוד.

יש פעולות כלשהן שביצעת בהיותך בברית IR?

אכן, יש כמה פעולות שביצעתי שמעטים יודעים עליהן, כי זה יותר היה כניסוי. כמובן שיש עוד פעולות שרשומות על הנייר ומוכנות למקרה הצורך (צבאיות כמובן).

נשמח לפירוט =]

אולי בפעם הבאה שאפרוש (אם אחזור).

את ההנהגה על ברית DGU, קיבלת בדרך מיוחדת. מה אתה יכול לספר על זה?

את ההנהגה על ברית DGU קיבלתי בדרך ישרה והגונה לחלוטין.

הברית הייתה במקום 15-20, והסיבה הייתה שהמזכירה הייתה מכניסה ומוציאה שחקנים כרצונה. באותה תקופה, מנהיג DGU היה- Katz, שלא היה כל כך פעיל ונתן לאחותו את ההנהגה. דיברנו איתו והוא דאג לסילוק המזכירה. לאחר מכן, הוא נתן לנו את פרטיו בכדי שנוכל להתחבר לשחקן שלו במקרה הצורך מכיוון שהוא הפך ללא פעיל. לאחר חודש, הבנו שהוא לא יתחבר יותר וביצענו החלפת יוזרים, עד שיתחבר (מה שלא קרה עד עכשיו).

במהלך שהותך בDGU, היו כמה בריתות שבטח הרגיזו אותך. מי הברית היחידה שהצליחה להרתיח אותך מזעם?

אני חושב שהתשובה ברורה מאליו. אמנם לא הרתיחה אותי מזעם, אולם גם לא גרמה לי לחייך לרוב. כמובן זו ברית SOF, שדרך אגב, אני רואה אותה היום בראייה שונה מבעבר.

מה הכוונה?

הבנתי שבכל זאת לכל ברית חייבת להיות אוייבת, וחייבת להיות ברית אחרת שתתנגד אליה. אחרת- לא היה טעם למשחק.

SOF אצלי מילאה את המשבצת הזאת. אמנם אני לא מסכים עם הרבה מהפעולות שלהם ובדרך בה הם נוהגים, אבל גם הם לא מסכימים עם שלי וזה לגיטימי. סה"כ הם עבדו קשה בכדי להגיע למקום אליו הגיעו.

הסכסוך שלכם מול SOF היה ארוך ומייגע. נלחמתם כמעט ב5 מלחמות במרחקים של חודשים, שבועות ואפילו מספר ימים! האם לדעתך ניתן היה למנוע את הסכסוך?

האם למנוע אותו? לפי דעתי, לא. אמנם היו מקומות לשיפור אבל לדעתי דרך המשחק שלנו הייתה צריכה להיתקל בשלהם. סך הכל הדרכים של שתי הבריתות לא היו סלולות באותה הצורה, ולכן ההתנגשות הייתה חייבת לבוא מתישהו.

אם את כל הטענות שלך כלפי SOF וההנהגה שלהם היית מסכם במשפט אחד, מה היית אומר?

לא התוצאה היא העיקר, אלא הדרך.

תן לי דוגמאות לפעמים בהם גם הדרך בה פעלה DGU קצת התקלקלה.

אני יכול לתת לך דוגמא מהאיחוד של DGU עם RWN- "האימפריה השמימית". אנחנו נלחמנו מול NM ביחד עם בריתות נוספות, מה שהתנגדתי לכך נחרצות.

אבל האשמה כולה עליי.. הייתי המנהיג אז ולכן עליי לקחת את האחריות גם על פעולות הרסניות ולא רק על התהילה.

למה התנגדת למלחמה בברית שגרמה לDOE וDGU לנזק?

DGU הייתה כעוסה על NM בעקבות תקיפות חוזרות ונשנות עליה. אולם, מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. לבסוף אנחנו סבלנו גם כן ממלחמה משותפת, אחד הדברים השנואים עליי ביותר.

ההבדל הוא שNM גרמה לנזק לכם ולבריתות שלחמו בה, ואולם הבריתות שלחמו בכם במלחמת העולם לא עשו זאת בעקבות נזק כזה או אחר שגרמתם להן.

DOE הייתה מקום 2 עם יותר כוח וצבא בתקופה ההיא. יכולנו לעשות את זה לבד.

אמנם גם אז- הכוח וההגנה מצד RTF שכרו את החושים. אולי אי אפשר להתנגד כשהברית החזקה בשרת מציעה לך להצטרף אליה למלחמה? האם זה גורם לך להבין את העשירייה שלחמה בכם?

יכלנו להתנגד. אני לא הייתי מעורב במלחמה הזאת. אני יכול פחות או יותר להבין כשברית או שתיים מצטרפות, אבל במלחמה מולנו הצטרפו בריתות שלא אוהדות כל כך את RTF. לדעתי זה צבוע.

בעקבות המקרה שציינת, התפתח ריב בינך לבין ליאור, חבר היכל התהילה ומזכיר ברית DGU/DOE שתמך בלחימה. בעקבות הריב ליאור לא קיבל את ההנהגה שהייתה אמורה לעבור אליו כ"יורש העצר".

בפיצול DOE עברו אחריו מספר שחקנים. האם אתה חש כלפיהם כעס? האם אתה מרגיש אשמה בפרישתו של ליאור מהמשחק?

הריב אכן היה עקב המלחמה מול NM. ליאור לקח חלק פעיל במלחמה ואני חשבתי שזו טעות, וציינתי בפניו שזה לא דבר שהיה אמור להיעשות. ליאור לקח את זה קצת קשה והחל לזרוק לאוויר מילים שלא היו אמורות להיאמר.

משם התפתח ריב, שגרם לפירוק DOE. אמנם אחר כך דיברתי עם ליאור ויישרנו את ההדורים, והכל חזר לקדמותו. ליאור המשיך להיות פעיל עד מלחמת העולם הראשונה בIR, ומשם פעילותו דעכה עקב גיוסו לצה"ל. על אלה שהלכו עם ליאור- לא שמרתי טינה. חלקם לבסוף הלכו איתי, ומתוכם יצא אחד החברים הטובים שלי- ולדי.

על DGU נטען שמכיוון שעברה הרבה איחודים היא ברית של חוות שמחפשת על מי להתלות. מה אתה חושב על טענות אלו?

כיום בשרת כמעט ואין ברית שלא התאחדה- בין עם זה בסתר ובין עם זה בגלוי. איחוד זה לא משהו רע, איחוד זה זיהוי של 2 בריתות בעלות אותו מטרה וחזון שרואות שיכולות לספק את מטורתיהן ודרכיהן ביחד בצורה טובה יותר.

אפשר לראות בזה כמשהו רע ואפשר לראות בזה כמשהו טוב.

"הם הבינו שהשרת לא יקום שוב לעלילה שכזו"

ניקח קצת תקופה קדימה- לעבר IR. "ברית המלוכה הנצחית". איחוד של COOL וDGU שאף נשקה למקום הראשון. מהיום הראשון שלה בשרת, כמעט ולא היה זמן ללא אקשן ומלחמות שהופנו נגדכם, ולרוב לשחקניכם לא היה זמן להתקדם ולהתפתח. האם אתה חושב שIR בסופו של דבר נכשלה?

תשמע, IR הייתה ברית חזקה מאוד. היא הייתה מקום 2 והראשונה שכמעט ונגעה במקום הראשון. גם כשהתפצלה, חזרה מהר למקום ה3 והתחילה לסגור פערים. אז חלשה היא לא הייתה ושחקנים בה התפתחו.

אני לא אומר שהם השחקנים ה-חזקים של השרת, אבל לרוב הם התקדמו. לא הותקפנו כל הזמן, אלא התקיפות היחידות שהיו כלפינו היו מRTF בחודש-חודשיים האחרונים.

זאת מהביקורת שהייתה על IR במלחמת העולם ה-2, ועד לכך שהיום כמעט ואין ביקורת על IR- זה עקב שינוי בתפיסה.

בעת מלחמת העולם בה נלחמתם כמעט מול כל העשירייה הראשונה, הטענה המרכזית למלחמה היה ש"ברית IR פעלה בצורה מלוכלכת ושפלה והיא הורסת את השרת". מספר חודשים לאחר סיום המלחמה שוחחתי עם גורמים שונים בדרג גבוה מהבריתות שנלחמו בכם, והם הודו שזה היה רק תירוץ בכדי לנסות ולהפיל את IR. מה אתה חושב על כך?

זה לא חדש לי. אם תראה לכל אורך הפורום אמרתי שזה תירוץ. כי הרי לכל דבר צריך סיבה.. תראה, אני בין התקופה של החודש בין מלחמת העולם ה 1 ל 2 הייתי בחו"ל ולכן לא הייתי פעיל. אני לא יודע בדיוק מה קרה אבל אני יודע שלא קרה דבר בסדר גודל ש 10 בריתות מחליטות לעצור אותו ואני יודע גם שהדבר הזה קרה הרבה מאוד בעבר וגם יקרה מאוד בעתיד (ואכן צדקתי כי מה שאמרו עלינו חזר על עצמו עם בריתות אחרות ולא נעשה דבר). גם כשאני שוחחתי עם בריתות אחרות הם אמרו שזה לא היה מוצדק, והמלחמה הוכרזה רק בגלל ברית RTF.

או כמו שהגדרת יפה מקודם "שיכרון חושים של כוח".

המלחמה תמה לאחר פיצול של IR. מה קרה במהלך הפיצול? מה תוכל לספר לנו עליו?

הפיצול היה למשך חודש במהלכו הובטח שIR לא תותקף, וחודש לאחר האיחוד גם לא נותקף בשביל שיקום. מה היה במהלך הפיצול? בעיקר שיקום שחקנים צבאית ומורלית. ביצענו הפקת לקחים ובנינו תוכניות לעתיד שרובן היו אסטרטגיה דיפלומטית והסברה (שבזה הלך לנו יפה מאוד והצלחנו להסביר את עצמנו לשרת בצורה שהרוב הבינו מהן מטרותינו הטהורות ולא אלה הזדוניות שאמרו להם).

לאחר השיקום, לחמו בכם שוב. הפעם, זה היה באופן לא מוכרז. מדוע לדעתך לחמו בכם דווקא באופן שאינו מוכרז, וכיצד החלה המלחמה?

היחידים שלחמו בנו מאז היו RTF. כנראה שהפעם הם הבינו שהשרת לא יקום שוב לעלילה שכזאת ובלי קשר שהשרת התקדם והעביר דף והמשיך לפתח את גמא במלחמות אחרות ופרוייקטים אחרים. היחידים שנשארו תקועים אלו RTF. זה לא חדש לנו שפיתוח גמא הוא לא נושא חשוב אצלם. ומה הוביל למלחמה זאת בשרשרת האירועים? הבטחה שלא נותקף חודשיים. זה הסכם שגובש עם השרת על ידי RTF שהיו הראשונים להפר אותו בטענה- אם יש משאבים ואין צבא, למה לא לבזוז? (מעניין למה אין צבא לאחר מלחמת עולם).

זו הייתה מכה מאוד קשה מהבחינה השיקומית וניסינו להלחם בRTF בכל מיני דרכים מתוחכמות, כאשר כל פעם ניסינו לפתח שחקנים בצורה שונה.

אחת מהן הייתה זו אשר גרמה להאשמתי בראיון ססגוני עם אריק מנהיג RTF- הטענה הייתה שאני רציתי להשיג לעצמי ולחברי ההנהגה הגנה מתקיפות. נו באמת? זה היה כמוצא אחרון לאחר שאריק הפר ההבטחה בעניין התקיפות ותקף את "החוות".

ובאמת איכלסנו אצלנו שחקנים בברית בכדי לפתח אותם.

מה שמצחיק זה שאת ההצעות האחרות להגנה על שחקנים אריק דווקא דחה ואילו כשזה הגיע להגנה על ההנהגה אריק הסכים בלי בעיה (זאת נקודה שהגענו אליה כאשר ביצענו תקיפות על שמש מנהיג RTF לשעבר).

ברגע שאריק קלט שזהו מקלט שחקנים וככה אנחנו מפתחים את השחקנים הוא ביטל את ההסכם וכינה אותו "שערוריה". אם הוא היה כל כך בעל ערכים נחרץ בדעתו הוא היה מתנגד! אולם כשקלט שביצענו תרגיל הוא קרא לזה התנשאות של ההנהגה.

"עברו שחקן שחקן ואיפסו אותם. דאגו שלא נעלה בגנרלים"

ואיך זה הדרדר לתקיפות יומיות?

כשהשתקמנו שוב התחלנו להחזיר במלוא הכוח ולראות שלתקוף אותנו להנאה זה לא בא בחשבון.

כשהתחלנו להחזיר, RTF בתגובה החלה במבצעי חיסול. הכוונה היא לקבוצה של שחקנים שעוברת שחקן שחקן מאצלנו ומאפסת אותו. שחקן אחד מכל קבוצה נשאר לשמור על השחקן שלנו, לדאוג שהוא לא יעלה בגנרלים ובעזרת בריתות חברות לבזוז אותו כל כמה ימים.

במהלך התקופה הזאת כינו אתכם בפורום "חוות" ואמרו שאם תעזו לעשות צעד שלא במקום יכאב לכם פי כמה מהמצב הנוכחי. מה אתה חושב על כך?

התגובות הללו הן תגובות מתנשאות שהגיעו ממספר בריתות בודד - הברווז האמא והקטנים שהולכים אחריה.

עכשיו, IR התפרקה סופית. ביצעתם העברה למספר בריתות ביניהן נמסיס. לא קשה לכם העובדה שאתם עוברים לברית שותפה של RTF שלקחה חלק פעיל במלחמות העולם נגדכם ושהייתה אחת מהמטרות שלכם לשינוי בגמא?

אחרי מלחמת העולם סלחנו לכל הבריתות ולRTF ביניהן. יש כאלו שהצלחנו לשמור איתן על דף נקי, ויש כאלו שלא. נמסיס אכן שמרה על דף נקי ואף עזרה לנו במקרים שונים.

סה"כ נמסיס לא עשתה משהו רע. מלחמת העולם הראשונה- הכרזנו מלחמה על האקדמיה שלהם אז היה צפוי שיתערבו, ובשנייה- קצת כעסנו עליהם אבל זה עבר. חוץ מזה שהשותף שלי לחץ עליי להכנס לנמסיס מכיוון שהוא אוהב בריתות לוחמניות (אני ממילא פורש).

לסיום, תמיד דיברת על הדרך לשינוי בשרת, מהי ומה הדרך ליישם אותה?

המטרה המרכזית שלי הייתה לקדם את גמא ולהפוך אותו לשרת הטוב ביותר באיקרים ישראל. לכל אחד יש שאיפות וזוהי השאיפה שלי. בכדי לקדם את השרת צריך שיתוף פעולה ופוריות בין הבריתות בשרת. מה הכוונה? הרבה בריתות שיחס הניקוד ביניהן הוא קטן. כיום בשרת יש בערך 6 בריתות מקוריות וכל השאר זה אקדמיות או בנות חסות של בריתות כאלה ואחרות. ברגע שאין בריתות שוות השרת לא מצליח להתקדם או לקדם שחקנים אחרים ולעשות מלחמות יפות. יש כיום גוש ניקוד שנמצא במרחק של 10 מיליון נקודות מהמקום השני ועוד כמה בריתות שהן שליחויות שלו ואין אף אחת מהן שתקבל אליה שחקנים חדשים ותקדם אותם. לצערי, כרגע, לא ניתן לבצע את השינוי הזה מסיבות ברורות לעין.

אורי, יכול להיות שזה יהיה הראיון האחרון איתך. איך היית מסכם את תקופת המשחק שלך, את החברים שפגשת, את הבריתות שהיית בהן, בקיצור את הכל?

עוד לא ראיתי כלום.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית